FANDOM

[1]

Urodził się 12 października 1960 roku w Tokio. Debiutował w wieku 5 lat. Ojca stracił gdy miał lat 11. Rok później rozpoczął naukę w Japońskiej szkole teatralnej. Film który uczynił go sławnym to „Yagyû ichizoku no inbô” (1978). Rozpoczął grę w filmach jako bohater akcji ale teraz znany jest jako poważny aktor. Przez rok od 1999 grał rolę Głupca w angielsko języcznej produkcji „Król Lear”, wraz z członkami Royal Shakespeare Co (jako pierwszy japoński aktor). Za tę pracę otrzymał Honorowe Członkostwo w MBE (Member of the British Empire). W 1997 rozwiódł się z Satomi Tezuka po 7 latach małżeństwa. Ma dwóch synów.

Swoją karierę rozpoczął bardzo młodo, w wieku 5 lat. Jeszcze w tym samym roku zagrał w swoim pierwszym filmie, ale na tym poprzestał aby skupić się na nauce. W wieku 11 lat stracił ojca i w tym roku zaczął naukę karate. W wieku 13 lat dołączył do grupy teatralnej i rozpoczął naukę tańca jazzowego. Nauczył się też jazdy konnej i ukończył szkołę średnią Horikoshi gakuen specjalizującą się w kształceniu młodych talentów.

Swój drugi debiut miał w wieku 18 lat w filmie Yagyu Ichizoku no Inbo (Shogun samurai). Wczesne lata swej kariery spędził grając w tego typu niskobudżetowych filmach o samurajach i ninja. Stał się znany za granicą jako znawca sztuk walki. Ukończył uniwersytet Nihon na wydziale nauki o filmie. Zdobył nagrodę dla najlepszego aktora japońskiej akademii filmowej 5 razy. Jedną z nich otrzymał za występ w filmie Tasogare Seibei (The Twilight samurai, 2002). W czasie ceremonii rozdania nagród był jednak w Nowej Zelandii kręcąc "Ostatniego samuraja".

Te dwa filmy sprawiły, że Sanada znany jest jako wojownik tak, jak to było we wczesnych latach jego kariery. Jednak szufladkowanie go jest błędem, gdyż jest wszechstronny. Zagrał w filmie "Ring" (1998), którego remake nakręcono w hollywood w 2002 r. Po rozwodzie z żoną Tezuka Satomi w 1997 r. nawiązał romans z 15 lat młodszą aktorką Suzuki Riona, co przysporzyło mu reputacji playboya.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-NC-ND , o ile nie zaznaczono inaczej.