FANDOM

"אחד מהם"
2X14-SayidFlash
עונה
פרק

2
14
שידור
15 פברואר 2005
הבזק לפנים
{{{פלאשפורוורד}}}
הבזק לאחור
הבזק למרחב
{{{מרחב}}}
יום
דמות מרכזית
{{{מרכזית}}}
בוים ע"י

"אחד מהם" הוא הפרק הארבעה עשר בעונה השנייה, והפרק ה-39 בעונה כולה. רוסו מחפשת סעיד כאשר אחת המלכודות שלה תפסה בחור מיסתורי, מה שהוביל לוויכוח לגבי האם להתייחס אליו כאויב או לא.

תמצית האירועים עריכה

פלאשבק עריכה

2X14-SayidAmericanSoliders

סעיד נתפס ע"י חיילים אמריקאנים

בבונק עיראקי בזמן מלחמת המפרץ, בזמן שפצצות נופלות עליהם, המפקד האחראי עליהם הורה לחייליו להשמיד מסמכים. הדלת נפתחה וחיילים אמריקאנים תפסו את החיילים העיראקים. המפקד שלהם רצה לדעת מי אחראי. אחד מהחיילים העיראקים מדבר אנגלית: סעיד. כאשר סעיד אמר שאין פה מפקד אחראי עליהם, החיל חש שסעיד משקר ועם איומי רובה הוציא בעט אותו החוצה משם. סעיד היה ליד חייל אחר, שבמקרה היה אביה של קייט, שביקש מסעיד לגלות לו איפה המפקד שלו, טאריק נמצא. אך סעיד שהיה חייל נאמן של הצבא העיראקי, אמר לו שטאריק נמלט, הרבה לפני שהם הגיעו. האמריקאנים הובילו את סעיד לחדר, שם הוא מצא את טאריק קשור לכיסא.

סעיד תרגם את טאריק המפקד שלו. האמריקאנים מחפשים אחר טייס מסוק נעדר, והם מאמינים שטאריק יוכל להוביל אותו אליהם. טאריק סירב לשתף פעולה, והורה לסעיד בערבית לגנוב את האקדח של אחד השומרים, ולירות בכמה אמריקאנים שיוכל. סעיד לא עשה זאת אך אמר לאמריקאנים בפשטות שהוא אינו יודע היכן נמצא הטייס.

2X14-JoeInman

ג'ואי אינמאן מציג את עצמו לסעיד.

סעיד הסביר להם יכול להיות שהוא יודע היכן נמצא הטייס, אך הוא לעולם לא יסכים לספר להם. ג'ואי מראה לסעיד קלטת בה רואים כפר בו אנשים מתים מגאס שארין, ושטאריק הורה לעשות זאת. האיש ידע שלסעיד יש משפחה בכפר הזה. סעיד שמרגיש נבגד, מסכים לתחרק את טאריק. החיילים האמריקאנים נותנים לסעיד קופסה גדולה.

סעיד מתחיל לתחקר את טאריק, שמבין שסעיד עובד עם האמריקאנים. אחרי פרק זמן מסוים שבו סעיד תחקר ועינה את טאריק, סעיד יוצא מחדר החקירות ובידיו מידע מטאריק: "הטייס האמריקאני הוצא להורג לפני יומיים". הוא מעביר את הקופסא - כשידיו עקובות מדם - לחייל האמריקאני.

2X14-SayidLastFlashback

אחד מהם

סעיד בחלק האחורי של רכב התובלה של הצבא האמריקאני מועבר עם מספר חיילים נוספים, סרן. אוסטין, מחזיק בידיו תמונה של ילדה קטנה. הרכב נוסע באמצע המדבר העיראקי. אינמאן מוריד את סעיד באמצע הדרך, ואומר לו שהחיילים האמריקאנים יוצאי מעיראק, הוא אומר לסעיד שלדעתו הוא בר מזל, ושעכשיו יש לו עוד כישרון שהוא יכול להשתמש בו. סעיד אומר לו שהוא לא מתכוון לענות יותר אדם בחיים. אינמאן מתחיל לדבר בערבית ואומר, יום אחד, יהיה משהו שתרצה לדעת - ותדע איך לגלו תאותו.

אינמאן נותן לסעיד קופסא, נותן לו 1000$ לחזור לבגדד. ועוזב עם הרכב האמריקאני.

על האי עריכה

Henrygettingcaught

"הנרי גייל" נתפס במלכודת רשת של רוסו.

על האי, אנה לוסיה באה לסעיד ואומר לו שהיא ראתה "אחד מהם" ליד המחנה. היא וסעיד עוקבים אחרי האיש, אך סעיד מזהה את האיש, זוהי רוסו. הו אומר לה לחזור למחנה, והורה לה לא לספר לאף אחד את מה שהיא ראתה. סעיד קפץ לפני דניאל, ושאל מה היא עושה כאן. היא אמרה שהיא מחפשת אותו.

היא הובילה אותו דרך הג'ונגל לקרחת יער, שם היה אדם אוחז ברשת המלכודת וקורא לעזרה. הוא טוען ששמו הנרי גייל ושהוא ממיניסוטה. דניאל מזהירה את סעיד לא לשחרר אותו, ואומרת לו לא להאמין לשום מילה שיוצאת מהפה שלו. סעיד חתך את את הרשת ונתן לו לצאת, וכשהוא ניסה לברוח, רוסו ירתה בו חץ בכתף. היא הייתה בטוחה שהנרי גייל הזה הוא אחד מהאחרים, ואמרה לסעיד לקחת אותו חזרה אל הדוקטור. סעיד קשר אותו, ורוסו אמרה לו: "גייל ישקר, במשך הרבה זמן...הוא ישקר".

בינתיים, סוייר התעצבן מקולות הקרקור שהשמיעה צברדע העצים. סוייר שאל את ג'ין אם הוא שומע גם. אך ג'ין לא ענה לו, כועס על מה שקרה בפעם הקודמת. הוא הלך לכיוון הג'ונגל, והעבר ליד הארלי, וראה אותו אוכל ממחסן האוכל הפרטי שלו. סוייר אמר שהוא לא יגיד כלום על המחבוא הפרטי שלו, אם הארלי יעזור לו למצוא את הצפרדע. בזמן הטיול שלהם בחיפוש אחר הצפרדע, סוייר קרא להארלי בכל מיני כינויים, הקשורים לכך שהוא שמן. בסופו של דבר הארלי נפגע ואמר לסוייר, למרות שהוא שמן, אנשים עדיין אוהבים אותו, בזמן שאף אחד לא אוהב את סוייר. סוייר התנצל, והארלי הסכים להמשיך איתו את הטיול. בסופו של דבר הם מצאו את הצפרדע, הארלי הציע שהוא יקח אותה רחוק מפה כך שהיא לא תפריע לו וגם שהיא תשאר בחיים, אך סוייר לקח אותה ומעך אותה.

2X14-SayidLocke

סעיד משכנע את לוק לשנות את הקוד לנשקייה.

בתחנת הברבור, סעיד העיר את לוק, וסיפר לו את סיפורו של הנרי גייל. גייל טען שהכדור הפורח שלו התרסק על האי, ושאישתו נפתרה אחרי שהיא חלתה במחלה, שלוש שבועות מוקדם יותר. בזמן שניסו לאמת את הסיפור של גייל, הם הלכו לחוף לקרוא לג'ק. בזמן שג'ק ניסה לרפא את הפצע שלו, סעיד לקח את לוק לצד וביקש ממנו לשנות את הקוד לדלת חדר הנשקים, כדי שהוא יוכל לתחקר את גייל לא התערבותו של ג'ק. הם סידרו את ג'ק בכך שהכניסו את גייל לחדר הנשקים, וסעיד סגר מיד את הדלת והשאיר את ג'ק ולוק בחוץ. בזמן שג'ק דפק על הדלת ושאל אותו מה הוא עושה, סעיד ענה לו ואמר: "מה שצריך להעשות!".

2X14-SayidIsland

שלום, שמי סעיד ג'ארה ואני מענה במקצועי.

ג'ק ולוק התווכחו על כך שג'ון שינה את הקוד לחדר הנשקים, ועל כך שג'ק מנסה לבנות צבא. לוק אמר שהוא מנסה לבנות צבא בגלל שהם במלחמה, אז מה שסעיד מנסה לעשות עם גייל בחדר הנשקים ה גם חלק מזה. בחדר הנשקים באותו זמן, סעיד שאל את גייל על חייו על האי במשך ארבעת החודשים האחרונים. נוסף לכך הוא גם שאל על אישתו של גייל. והוא ענה שאישתו מתה כאשר היא חלתה. הוא אמר שבהתחלה היה לה חום גבוהה, לאחר מכן הזיות והיא מתה. הוא שאל את סעיד מי הוא, אז סעיד סיפר לו על קריירת הצבא שלו, על הדברים שהוא עשה ושהוא מעדיף שימחקו מראשו. הוא הציג את עצמו עם המשפט: "שלום, שמי סעיד, ואני מענה במקצועי".

2X14-SayidPunchingHenry

סעיד מכה את הנרי גייל.

ג'ק ניקה את הדם של גייל, והתווכח עם לוק. סעיד ביקש ממנו שיתן עוד מידע על הבלון ועל אישתו. גייל טען שהוא "היה עשיר", אחרי שהוא מכר את החברה שלו לחציבת מחצבים ללא מתכת. סעיד שאל לגבי המיקום של קברה של אישתו, "כמה עמוק חפרתה?, השתמשתה בידיים?, כמה זמן זה לקח לך?", כשגייל לא ידע מה לענות לו, סעיד נהיה אלים, והחל להכות אותו. סעיד טען שהוא היה זוכר כמה עמוק הוא קבר אותה אם הוא באמת היה קובר אותה. הוא היה זוכר -- אם זו האמת. גייל שאל סעיד אם הוא איבד מישהו שהוא אהב על האי, וסעיד רק אמר שזו הייתה תעות, ושהאישה שהרגה אותה עשתה טעות כי היא חשבה שהיא הייתה "מישהו שרוצה לפגוע בה, מישהו כמוך[גייל]".

2X14-JackLocke

ג'ק מונע מלוק ללחוץ על הכפתור.

סעיד הכה את גייל בפנים שוב ושוב, בזמן שגייל ביקש התחנן אליו שיפסיק. הצעקות של גייל גרמו לג'ק לאיים על לוק לפתוח את הדלת, בידיוק שהטיימר החל להשמיע צפצוף. ג'ק אמר שאם הוא לא יפתח את הדלת, הוא לא יתן לו ללחצוץ על הכפתור. ג'ון לא האמין שג'ק יסכן את חיי כולם, אך ג'ק אמר שהוא לא מאמין לשום דבר שיקרה אם לא ילחצו על הכפתור. בסופו של דבר לוק פתח את הדלת, ורץ להכניס את הקוד וללחוץ על הכפתור, אך האצבעות שלו התבלבלו והוא לא הכניס את הקוד בזמן.

800px-Flipping Hieroglyphs

הירוגליפים מופיעים בשעון העצר.

כשהזמן הגיע לאפס, הירוגליפים החלו להופיע במקום המספרים, ונשמע כאילו גנרטור עולה באש. לבסוף לוק הכניס את הקוד ולחץ על הכפתור. הרעש הפסיק, והשעון חזר ל 108. בינתיים, ג'ק עצר את סעיד מלהכות את גייל. סעיד היה משוכנע שגייל הוא אחד מהם, אך זה לא גרם לג'ק לשנות את דעות.
2X14-CharlieSayid

"האם כבר הספקת לשכוח, צ'ארלי?"

גייל הודה לג'ק. ולפני שהדלת נסגרה נראה חיוך קטן על פניו של גייל.

על החוף, סעיד סיפר לצ'ארלי את הסיפור, על כך שהוא משוכנע שסעיד הוא אחד מהאחרים בגלל שלא הרגיש אשמה בכלל לגבי מה שהוא עשה. הוא אמר לצ'ארלי שנראה לו שכולם שכחו כבר מה האחרים עשו -- איך הם חטפו את קלייר או איך הם תלו את צ'ארלי על העצים. הוא שאל אותו אם הוא לא כמו ג'ק או ג'ון, אם הוא שכח: "האם כבר הספקת לשכוח, צ'ארלי?"

טריוויה עריכה

כללי עריכה

  • סאם אוסטין נראה כמחזיק תמונה של ביתו, קייט בזמן שמעבירים את סעיד ברכב הצבאי, התמונה היא של אוונג'לין לילי בצעירותה.
  • למרות שהיה נראה ששארין גאס היה בשימוש ע"י הכוחות העיראקים במלחמת עיראק-איראן, לא היה שימוש בגאס זה במלחמת המפרץ, לא ע"י עיראק או כל צבא אחר.

הערות הפקה עריכה

פספוסים וטעויות ברצף ההמשכיות עריכה

  • חדר הנשקים, נהיה יותר גדול כדי שיוכל להכיל את בן. השינויים היו בכך שהחדר נהיה יותר רחב. מרחב שהיה דרוש כדי להכניס מיתה ומקום בו יוכלו לענות אותו, מה שלא הופיעה בפרקים הקודמים.

שאלות שלא נענו עריכה

אירועים מסתוריים
  1. אין לענות פה על השאלות.
  2. השאלות צריכות להיות פתוחות וניטראליות: לא להציע תשובה.
לתיאוריות של צופים בנוגע לשאלות אלו, ראה: תיאוריות
  • מה עשה הנרי ולאן מעדו פניו לפני שתפס ע"י רוסו?
    • האם הוא התכוון להתפס במלכודת?